مقالات

آیا کنسول بازی به تلویزیون آسیب می زند فروشگاه دیجی گیم کنسول

آیا کنسول بازی به تلویزیون آسیب می زند؟

اگر از گیمرهای قدیمی بازی های ویدیویی هستید حتما به خاطر دارید که والدین اجازه بازی ویدیویی با تلویزیون را به کودکان نمی دادند و ابراز می کردند که این کار موجب خرابی تلویزیون می شود. در نهایت تلویزیون سیاه و سفید قدیمی کوچک که در گوشه انبار خاک می خورد را برای بازی پیشنهاد می دادند.

اما آیا کنسول بازی به تلویزیون آسیب می زند ؟ اگر شما هم ترقیب شده اید که ببینید پایان این ماجرا چه می شود و آیا کنسول بازی ایکس باکس و یا پلی استیشن شما تلویزیون تان را خراب می کند یا خیر با ما همراه شوید. فروشگاه دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول های بازی، لوازم جانبی و بازی های ویدیویی شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

آیا کنسول بازی به تلویزیون آسیب می زند ؟

اگر در دهه های 30 تا 50 زندگی خود باشید احتمالا در کودکی با میکرو ، آتاری و سونی آشنا بوده و یا بازی کرده اید. این نسل اولیه کنسول های بازی که معروف ترین بازیهای آنها قارچ خور و مگامن بود بعد از مدتی موجب کاهش نور صفحه تلویزیون و یا سایه دار شدن آن می شد. حتی در مواقعی که بازی با آن طولانی می شد احتمال تغییر رنگ تصاویر و یا سوختن تلویزیون هم بود. به همین دلیل والدین مخالفت شدیدی در این زمینه نشان می دادند.

اما باید اشاره کرد که تلویزیون های قدیمی دارای لامپ کاتدی بودند که پرتاب الکترونها روی صفحه فسفری موجب نمایش تصاویر در آنها می شد. وقتی بازیهای دوبعدی که تنها شخصیت های بازی روی آن حرکت می کردند و سایر تصاویر پشت زمینه ثابت بودند . این ثابت ماندن طولانی تصاویر روی صفحه تلویزیون موجب Burn in یا سوختگی تلویزیون می شد.

اما در دهه های اخیر که تلویزیون های LCD و LED وارد بازار شده اند این اتفاق برای آنها روی نمی دهد. تلویزیونهای نسل جدید با الکترون و فسفر عمل نمی کنند و براساس پیکسل کار می کنند. تلویزیون های LCD سه بعدی اند و با خیال راحت می توان کنسول بازی را به آن وصل کرده و از بازی لذت برد.

آیا کنسول بازی به تلویزیون آسیب می زند خرید کنسول قیمت مناسب

راهکارهایی که از خرابی تلویزیون پیشگیری می کند

تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که در تلویزیون های نسل جدید امکان سوختن و خرابی تلویزیون توسط کنسول های بازی وجود ندارد. اما به طور کلی چیزی که موجب آسیب به تلویزیون های نسل جدید می شود زیاد بودن روشنایی صفحه است. کمپانی های تولیدکننده تلویزیون اغلب پیشنهاد می کنند که در 100 ساعت نخست استفاده از تلویزیون ، روشنایی آن را در حالت معمولی و پیش فرض قرار دهید.

از دیگر راهکارهایی که از سوختن تلویزیون جلوگیری می کند این است که در وقتی که نیاز به تماشای تلویزیون ندارید آن را خاموش کنید و یا محتوایی که در حال پخش است را زیاد در حالت Pause قرار ندهید.

همچنین توصیه می شود بعد از دو یا سه ساعت از بازی حداقل به مدت 15 دقیقه تلویزیون را خاموش کرده تا امکان آسیب به آن را به حداقل برسانید.

اگر تلویزیون شما دارای اسکرین سیور است آن را فعال کنید تا در زمانی که از آن استفاده نمی کنید و تصویر ثابت است اسکرین سیور فعال شود تا از آسیب به صفحه تلویزیون جلوگیری شود.

مقاله پیشنهادی : حقایق جالب در مورد پلی استیشن 5 که احتمالا نمی دانید

آیا کنسول بازی به تلویزیون آسیب می زند تعویض کنسول کارکرده با نو

یکی دیگر از روشهایی که از خرابی تلویزیون جلوگیری می کند این است که گزینه صرفه جویی انرژی را در آن فعال کنید و متناسب با نور محیط نور صفحه را تنظیم کنید.

در تلویزیون های LCD و LED سوختن بک لایت از مشکلات رایج است. بک لایت همان منبع نوری است که در پشت صفحه روشن است تا تصاویر برای شما قابل مشاهده باشند. از دلایلی که موجب خرابی بک لایت می شوند می توان به اتمام عمر مفید (5 سال) ، بالا بردن آمپر و ولتاژ روی لامپهای LED ، جدایی بک لایت از هیت سینک اشاره کرد.

پس اگر تلویزیون شما به دلایل گوناگون دچار آسیب شد می توانید مطمئن باشید که کنسول بازی موجب این آسیب نشده است و در سایر تلویزیون هایی که به کنسول متصل نیستند هم این اتفاق می افتد.

کلام آخر

در این مقاله با موضوع آیا کنسول بازی به تلویزیون آسیب می زند در خدمت شما بودیم. در این مطلب با بیان دلایل درست ثابت کردیم که کنسول بازی موجب آسیب به تلویزیون های نسل جدید نمی شود. پس اگر دارای تلویزیون LCD و LED هستید و از طرفی تمایل دارید با کنسول بازی خود اعم از پلی استیشن ، ایکس باکس و نینتندو با آن بازی کنید حتما این کار را بدون عذاب وجدان انجام دهید. اگر والدین حساسی نسبت به این موضوع دارید نیز این مقاله را در اختیار آنها قرار دهید تا خیال آنها نیز از بابت خراب نشدن تلویزیون راحت شود.

آیا کنسول بازی به تلویزیون آسیب می زند تخفیف 25 درصدی کنسول بازی

فروشگاه دیجی گیم کنسول

دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول بازی پلی استیشن ، ایکس باکس و نینتندو و همچنین تجهیزات و لوازم جانبی نظیر اسپیکر ، هدفون و هدست ، کاور و کیف ، کنترلر و … می باشد . همچنین در این فروشگاه طرح تعویض کنسول کارکرده با نو نیز اجرا می شود. شما می توانید با قیمتی مناسب صاحب کنسول نو و به روز شوید و از بازی های جدید لذت ببرید . در اینستاگرام با ما همراه باشید .

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید