مقالات

بازی با موس و کیبورد بهتر است یا کنترلر فروشگاه دیجی گیم کنسول

بازی با موس و کیبورد بهتر است یا کنترلر؟

اگر اهل بازی های ویدیویی هستید و ساعت هایی از روز ، هفته یا ماه را صرف بازی با کنسول، کامپیوتر و یا موبایل می کنید در پاسخ به این سوال که بازی با موس و کیبورد بهتر است یا کنترلر نظر و سلیقه شخصی خود را بیان می کنید. چرا که هر یک از این لوازم جانبی گیمینگ مزایا و معایب خودشان را دارند و درست تر این است که بگوییم برای برخی بازیها موس و کیبورد بهتر است و برای برخی دیگر تنها کنترلر می تواند پاسخگوی نیاز ما باشد.

حال در این مقاله با فروشگاه دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع تجهیزات جانبی گیمینگ همراه باشید تا مطالب بیشتری در مورد موس و کیبورد گیمینگ و همچنین کنترلر بیاموزیم و به این سوال پاسخ دهیم که بالاخره بازی با موس و کیبورد بهتر است یا کنترلر؟

مقایسه بازی با موس و کیبورد با کنترلر در انواع بازی های ویدیویی

در اینجا به مقایسه انواع بازی ها در مورد استفاده از موس و کیبورد و کنترلر می پردازیم که ببینیم برای آن نوع خاص ، بازی با موس و کیبورد بهتر است یا کنترلر؟

مقایسه موس و کیبورد با کنترلر در بازی های مبارزه ای

برای بازی های مبارزه ای کنترلر می تواند تجربه بهتری به شما ارائه کند. این به معنی نفی کیبورد و موس برای اینگونه بازی ها نیست اما چون بازی های مبارزه ای نیاز به سرعت عمل بالا و واکنش های سریع در مواقع حساس بازی دارد کنترلر می تواند بهتر از موس و کیبورد به واکنشهای شما پاسخ گوید.

البته باز هم می گوییم که برخی گیمرهای حرفه ای که از ابتدا با موس و کیبورد به گیم پرداخته اند ممکن است نظری مخالف این داشته باشند ولی در دیدگاه عموم کاربران کنترلر برای بازی های مبارزه ای بهتر است.

بازی با موس و کیبورد بهتر است یا کنترلر خرید لوازم جانبی اصل

مقایسه بازی با موس و کیبورد با کنترلر در بازی های شوتر آنلاین

در بازی های شوتر آنلاین موس بهترین راه جهت واکنشهای دقیق در مقابل حریف است. کنترلر به جهت استفاده از استیکها جهت کنترل دوربین می تواند سرعت واکنشی شما را کند کرده و بازی را به نفع حریف تمام کند. پس در بازی های شوتر آنلاین بازی با موس و کیبور بهتر است.

مقایسه بازی با موس و کیبورد با کنترلر در بازی های ورزشی و فوتبال

در بازیهای فوتبالی نظیر FIFA و PES به سختی می توان با موس و کیبورد کنترل بازی را به دست گرفت. استفاده از کنترلر برای اغلب بازی های ورزشی و خصوصا فوتبال به شما توصیه می شود. اگر بخواهید به طور همزمان از موس و کیبورد در فوتبال استفاده کنید که سخت است و تمرکز شما را کم می کند و کیبورد خالی هم امکان کنترل دقیق توپ را از شما می گیرد پس در این میدان کنترلر برنده است.

مقایسه در بازی های موبا و MMO

در بازیهای موبا لازم است که بازیکن پی در پی در نقشه جابجا شده و کاراکتر خود را در فاصله های کوتاه جابجا کند. پس منطقی تر است که از موس برای این کار استفاده شود تا دسترسی به نقشه سریعتر انجام شود. علاوه بر این کاراکترهای بازی مهارتهای مختلفی دارند که با استفاده از کیبورد می توان آنها را اجرا کرد.

در بازیهای MMORPG هم با تعداد زیادی از جادوها و اسپلها روبرو می شوید که دسترسی به کلیه آنها تنها از راه کیبورد امکان پذیر است. پس در مورد بازی های موبا و MMO در پاسخ به این سوال که بازی با موس و کیبورد بهتر است یا کنترلر باید بگوییم که برنده میدان موس و کیبورد گیمینگ است.

بازی با موس و کیبورد بهتر است یا کنترلر قیمت لوازم جانبی

مقایسه کنترلر با موس و کیبورد در بازی های مسابقه ای

در مورد بازی های مسابقه ای نظیر اتومبیل رانی باید گفت که کیبوردها عملکرد صفر و یکی دارند که یا باید گاز دهید یا خلاص کنید. این موضوع در اتومبیل رانی مشکلاتی را برای کاربر ایجاد می کند یا مثلا در وقت چرخش فرمان فقط گزینه چپ و راست وجود دارد و میان این دو انتخاب دیگری نیست. استفاده از کنترلر انعطاف های لازم را برای اینگونه بازی ها فراهم می کند علاوه بر اینکه به هیجان بازی شما می افزاید. پس در بازی های مسابقه ای نظیر اتومبیل رانی بهترین گزینه استفاده از کنترلر است.

مقایسه موس و کیبورد با کنترلر در بازی های استراتژی

در بازیهای استراتژی لازم است که شما به طور دائم در نقشه جابجا شوید و به بخشهای مختلف دسترسی داشته باشید. برای ایجاد سرعت عمل بیشتر برای حرکت در نقشه و گشت و گذار استفاده از موس پیشنهاد می شود. البته استفاده از کنترلر هم در اینگونه بازی ها جوابگوست ولی موس و کیبورد چیز دیگریست.

مقاله پیشنهادی : معرفی دسته PS5 جدید

بازی با موس و کیبورد بهتر است یا کنترلر لوازم جانبی با تخفیف 20 درصد

بازی با موس و کیبورد بهتر است یا کنترلر؟

در آخر باز به این پرسش می رسیم که بازی با موس و کیبورد بهتر است یا کنترلر؟ با توجه به مثال هایی که در بالا عنوان شد باید ببینید بیشتر طرفدار کدام سبک بازی ها هستید. با توجه به نوع سبکی که بازی می کنید بهتر است اقدام به خرید موس و کیبورد گیمینگ یا کنترلر کنید.

همچنین باید گفت که در بازیهای ویدیویی تجربه شخصی، میزان مهارت فرد و قدرت پاسخ و عکس العمل حرف اول را می زند و چه بسا فردی با کنترلر و فرد دیگر با موس و کیبورد در یک بازی واحد توانایی های متفاوتی از خود نشان دهند. پس در نهایت این خود شمائید که باید بگویید بازی با موس و کیبورد بهتر است یا کنترلر؟

کلام آخر

در این مقاله با انواع سبک بازی ویدیویی آشنا شدیم و بررسی کردیم که برای هر یک بازی با موس و کیبورد بهتر است یا کنترلر. اگر به این نتیجه رسیدید که کدامیک برای شما بهتر است و به دنبال لوازم جانبی با کیفیت و اصل هستید پیشنهاد ما به شما فروشگاه دیجی گیم کنسول است. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا سری به سایت بزنید.

بازی با موس و کیبورد بهتر است یا کنترلر خرید دسته بازی قیمت مناسب

فروشگاه دیجی گیم کنسول

دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول بازی پلی استیشن ، ایکس باکس و نینتندو و همچنین تجهیزات و لوازم جانبی نظیر اسپیکر ، هدفون و هدست ، کاور و کیف ، کنترلر و … می باشد . همچنین در این فروشگاه طرح تعویض کنسول کارکرده با نو نیز اجرا می شود. شما می توانید با قیمتی مناسب صاحب کنسول نو و به روز شوید و از بازی های جدید لذت ببرید . 

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید