مقالات

مقایسه متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو فروشگاه دیجی گیم کنسول

مقایسه متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو

مقایسه متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو

امروزه فضای واقعیت مجازی پیشرفت های چشمگیری داشته و سال به سال محصولات جدیدتری وارد عرصه می شود. از جمله هدست های واقعیت مجازی که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند هدست واقعیت مجازی متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو هستند که در این مقاله قصد داریم به مقایسه آنها بپردازیم.

اگر از طرفداران بازی های واقعیت مجازی هستید و یا قصد خرید یکی از این محصولات را دارید و مردد در تصمیم گیری هستید مطالعه این مقاله را از دست ندهید. فروشگاه دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول بازی، تجهیزات جانبی و بازی های ویدیویی شما را به مطالعه این مطلب دعوت می کند.

هدست متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو دو غول بزرگ دنیای واقعیت مجازی

کمپانی اپل ادعا می کند که با تولید و عرضه اپل ویژن پرو دنیای واقعیت مجازی را متحول نموده و در عرصه هدست های واقعیت مجازی غول محسوب می شود. این محصول قابلیت های زیادی دارد و یکی از گران قیمت ترین محصولات شرکت اپل به شمار می آید. از طرفی هدست متاکوئست 3 نیز که اندکی پس از متاکوئست 2 وارد بازار شد قیمت متعادل تری دارد و از قابلیت های زیادی برخوردار است. در ادامه به مقایسه متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو خواهیم پرداخت پس همراه ما باشید.

مقاله پیشنهادی : آشنایی با هدست ویژن پرو

مقایسه متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو خرید هدست واقعیت مجازی با قیمت مناسب

مقایسه متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو از نظر ظاهر

در یک نگاه ظاهری و سطحی متوجه می شویم که هدست اپل ویژن پرو در مقایسه با متاکوئست 3 از ظرافت بیشتری برخوردار است. ظاهر ساده و شیک است و تنها با یک بند به پشت سر متصل می شود. البته بند Y شکل متاکوئست به نظر محکم تر و فیکس به نظر می رسد ولی باید گفت که بند هدست اپل ویژن پرو حالتی دارد که می توان آن را دور سر فیکس کرد و قابلیت تنگ تر و گشادتر کردن آن وجود دارد. همچنین یک بند اضافه در جعبه اپل ویژن پرو وجود دارد که در صورت تمایل می توانید آن را بالای سر اضافه کنید تا از حرکت های احتمالی آن روی سر جلوگیری کنید.

مقایسه متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو از نظر صدا و نمایشگر

در متاکوئست 3 شاهد لنز پنکیکی دوگانه هستیم که نسبت به متاکوئست 2 سی درصد وضوح بهتر و پانزده درصد بهبود میدان دید دارند. کیفیت و وضوح تصویر در این نسل بیشتر دیده می شود و میدان دید متاکوئست 3 تقریبا 96 درصد عمودی و 110 درجه افقی است. از نظر شنوایی هم بلندگوها نزدیکتر به گوش شده اند و در هدبندی قرار دارند. این ویژگی در اپل ویژن پرو نیز دیده می شود. صدای بلندگوها در متاکوست 3 نسبت به 2 افزایش به طور قابل توجهی بلندتر است.

مقایسه متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو هدست واقعیت مجازی با تخفیف ویژه

مقایسه متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو از نظر نمایشگر

اگر بخواهیم رو راست باشیم نمایشگرهای هدست اپل ویژن پرو در مقایسه با متاکوئست 3 بسیار بهتر و با کیفیت تر هستند. وضوح اپل ویژن پرو تقریبا 4K است. متاکوئست 3 نمایشگری 120 هرتزی دارد که از نمایشگر 100 هرتزی اپل ویژن پرو بهتر است ولی نمایشگر مایکرو OLED اپل برنده این رقابت به حساب می آیند.

مقایسه متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو از نظر دوربین و واقعیت ترکیبی

متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو در ارائه واقعیت ترکیبی بهترین خود را ارائه داده اند. دوربین های متاکوئست 3 در جلوی هدست واقع شده و وقتی آنها فعال میشوند می توانید هرچه در اطرافتان می گذرد را تماشا کنید. در نور طبیعی رنگها و تصاویر واقعی هستند و دقت خوبی از دوربین ها شاهد هستیم. ولی در فضاهای کم نور کمی نویز در تصاویر می بینیم. اگر بیشتر در فضاهای کم نور قرار است از این هدست استفاده کنید ممکن است این ویژگی برایتان خوشایند نباشد ولی عناصر دیگر واقعیت ترکیبی این هدست به قدری قوی است که شما را به شدت مجذوب خود می کند تا متوجه نویز تصاویر نباشید.

مقایسه متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو از نظر ظاهری

مقایسه متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو از نظر عملکرد نرم افزاری و سخت افزاری

در متاکوئست 3 پردازنده اسنپ دراگون XR2 نسل 2 با 8 گیگ رم به کار رفته و این سخت افزار تا زمانی که اپل ویژن پرو وارد بازار نشده بود از قدرتمندترین ها بود. علاوه بر این قابلیت اتصال به وای فای و بلوتوث موجب شده که بتوان این هدست را به دستگاههای دیگر متصل نمود. در زمینه نرم افزاری هم متاکوئست نرم افزار مطمئنی دارد و کار با آن آسان است گرچه نیاز به کمی بهینه سازی دارد.

نتیجه گیری : کدام هدست بهتر است؟ متاکوئست 3 یا اپل ویژن پرو؟

با توجه به کلیه مطالبی که در بالا به آن اشاره شد می توان گفت هر دو هدست قابلیت های بسیار خوبی دارند و تجربه جدیدی به شما هدیه می کنند. ولی با توجه به اینکه محصولات اپل عموما قیمت بالایی دارند اپل ویژن پرو با قیمت 3499 دلار به بازار عرضه شده است که قیمت بالایی است. این در حالی است که قیمت هدست متاکوئست 3 چیزی در حدود 500 دلار است که تقریبا یک هفتم قیمت اپل ویژن پرو است.

پس اگر محدودیت در بودجه دارید حتما به سراغ متاکوئست 3 بروید چرا که با یک قیمت مناسب می توان قابلیت هایی مشابه اپل ویژن پرو را با یک هفتم قیمت کمتر تجربه کرد. شما می توانید متاکوست 3 را با گارانتی معتبر و ضمانت نامه اصالت کالا از فروشگاه دیجی گیم کنسول تهیه نمایید.

مطلب مرتبط : قیمت هدست متاکوئست 3

مقایسه متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو از نظر قیمت

کلام آخر

در این مقاله به مقایسه متاکوئست 3 و اپل ویژن پرو از منظرهای گوناگون پرداختیم. همچنین فروشگاهی معتبر جهت خرید هدست واقعیت مجازی متاکوئست 3 به شما معرفی کردیم. امید است این مقاله به سوالات شما در این زمینه پاسخ گفته باشد.

فروشگاه دیجی گیم کنسول

دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول بازی پلی استیشن ، ایکس باکس و نینتندو و همچنین تجهیزات و لوازم جانبی نظیر اسپیکر ، هدفون و هدست ، کاور و کیف ، کنترلر و … می باشد . همچنین در این فروشگاه طرح تعویض کنسول کارکرده با نو نیز اجرا می شود. شما می توانید با قیمتی مناسب صاحب کنسول نو و به روز شوید و از بازی های جدید لذت ببرید . 

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید