مقالات

تاریخچه کنسول های نینتندو دیجی گیم کنسول

تاریخچه کنسول های نینتندو

شرکت نینتندو یکی از قدیمی ترین کمپانی های بازیهای رایانه است و از بزرگترین آنهاست . این شرکت در سالهای 1980 تا 1990 بسیار درخشید و علاوه بر کنسول به بازی سازی نیز پرداخت. حال در این مقاله قصد داریم به تاریخچه کنسول های نینتندو بپردازیم و بیشتر با محصولات این کمپانی بزرگ آشنا شویم . فروشگاه دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسولهای بازی و لوازم و تجهیزات جانبی بازی شما را به مطالعه این مطلب دعوت می کند .

تاریخچه کنسول های نینتندو

اگر بخواهیم از ابتدای سال 1980 که ساخت کنسول بازی توسط این شرکت است شروع کنیم به ترتیب می توان تاریخچه کنسول های نینتندو را به شرح زیر بیان کرد :

کالر تی وی گیم

Color TV game نخستین کنسول در تاریخچه کنسول های نینتندو بود که فقط 5 عدد از آن در کشور ژاپن تولید شد و در همان کشور هم به فروش رسید . در آن دوره فیلم بازی یا دیسک بازی وجود نداشت و فقط می شد بازی را روی دستگاه ذخیره کرد و بالطبع تعداد بازی ها بسیار محدود و ابتدایی بود . اولین بازی هم که برای این دستگاه ساخته شد توسط شرکت میتسوبیشی و لایت تنیس بود که با نام Pong معروف شد .

گیم اند واچ

کنسول Game & Watch در 60 نسخه مختلف تولید شد که روی هر کدام آنها یک بازی خاص نصب شده بود و باعث می شد فرد علاقمند شود برای بازی های بیشتر دستگاههای بیشتری تهیه کند . طبق آمارهای آن زمان حدود 43 میلیون دستگاه از گیم اند واچ فروخته شد که عدد قابل توجهی بود و در تاریخچه کنسول های نینتندو بی سابقه بود .

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود : مقایسه PS5 و Xbox series X 

تاریخچه کنسول های نینتندو گیم اند واچ

فمیکام

کنسول Famicom هم در ژاپن تولید شد و دو سال بعد با نام NES به کشور امریکا عرضه شد. با ورود این کنسول بازی به امریکا و فروش آن نام نینتندو بیش از پیش شناخته شد . این کنسول در کشور ما با نام های میکرو و میکرو جنیوس شناخته می شد که احتمالا اگر دهه شصتی باشید خاطرات بازی با آن را به یاد دارید.

گیم بوی

در سال 1989 کنسول Game Boy توسط شرکت نینتندو معرفی شد و بازی تتریس یا خانه سازی به یک بازی محبوب در آن تبدیل شد . این دستگاه در زمان خود حدود 120 میلیون عدد فروخت که موفقیت بزرگی محسوب می شد . همراه با این کنسول عرضه باتری های AA هم به اوج رسید .

سوپر نینتندو

کنسول Super NES در سال 1991 به بازار امریکا وارد شد و با اینکه تفاوت زیادی با کنسولهای نسل قبل شرکت نینتندو نداشت ولی میتوان گفت که پرفروش ترین کنسول های 16 بیتی (نسل چهارم) به حساب می آمد. باید گفت که با این کنسول بود که بازی های Super Mario World ، Kong Country و Donkey و همچنین Final Fantasy VI به شهرت رسیدند و محبوب شدند .

ویرچوال بوی

در تاریخچه کنسول های نینتندو Virtual Boy اهمیت زیادی دارد زیرا ایده واقعیت مجازی برای اولین بار به صورت ابتدایی روی این کنسول بازی پیاده شد و شروعی برای این ایده در کنسول های نسل های بعدی شد . اما در آن زمان به دلیل محدود بودن بازیها و روان نبودن بازی ها این ایده مسکوت ماند و مجددا در دهه های بعد به این ایده در سایر کنسولها پرداخته شد . با این همه شرکت نینتندو را مبدع سیستم واقعیت مجازی در کنسولهای بازی می دانند.

پیشنهاد می شود مقاله معرفی انواع لوازم جانبی کنسول بازی را مطالعه کنید . 

تاریخچه کنسول های نینتندو ویرچوال بوی

نینتندو 64

این مدل از نینتندو نام خود را به دلیل پردازنده 64 بیتی خود گرفته بود و پیشرفته تر از کنسولهای قدیمی نینتندو بود . بازی هایی همچون Mario Kart 64 ، Golden Eye 007 و همین طور Ocarina of Time با این کنسول وارد خانه ها شد . همچنین دسته بازی پیچیده این مدل از کنسول نینتندو که تاکنون کپی برداری از آن نشده بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفت .

گیم بوی کالر

Game Boy Color در تاریخچه کنسول های نینتندو بسیار مهم است که دلیل اول آن رنگی بودن بدنه آن بود . همچنین از نظر سخت افزاری ارتقاء پیدا کرده بود . افراد میانسال اکنون احتمالا بازی Pokemon را با این کنسول به یاد دارند که یادآور خاطرات کودکی و جوانی آنهاست.

گیم بوی ادونس

در سال 2001 نسخه ای از کنسول نینتندو وارد بازار شد که Game Boy Advance نام داشت و موفقیت زیادی هم در بازار پیدا کرد . طراحی این کنسول نسبت به نسل های قبلی عریض تر شده بود . در سالهای بعد نسخه های دیگری از این کنسول با نامهای Game Boy Advance SP و Game Boy Advance Micro هم وارد بازار شد .

گیم کیوب

در تاریخچه کنسول های نینتندو به گیم کیوب برمی خوریم که در رقابت با کنسولهای پلی استیشن 2 و ایکس باکس تولید شد . اما شرکتهای سونی و مایکروسافت قدرتمندتر بودند و این پروژه با شکست روبرو شد . ظاهر این کنسول در مقایسه با کنسولهای ایکس باکس و پلی استیشن اصلا زیبا نبود و از نظر سخت افزاری هم نمی توانست با آنها برابری کند .

مقاله پیشنهادی : قیمت پلی استیشن پورتابل 

تاریخچه کنسول های نینتندو گیم کیوب

نینتندو دی اس

یکی دیگر از کنسولهای دستی تاریخچه کنسول های نینتندو با نام Nintendo DS روانه بازار شد که از سال 2004 تا 2014 به مدت 10 سال توانست به فروش موفق 154 میلیون نسخه دست پیدا کند . کنسول دی اس پرفروش ترین کنسول تاریخ شرکت نینتندو به حساب می آید . یکی از دلایل این محبوبیت صفحه لمسی ولی با عملکردی محدود نسبت به نمایشگرهای لمسی امروزی بود ولی این فناوری موجب افزایش محبوبیت این کنسول بازی شد.

وی (Wii)

کنسول وی در سال 2006 تولید و عرضه شد . عرضه این محصول که متفاوت بود توجهات بسیاری را به خود جلب کرد و دو سال قبل از اینکه اپ استور به دنیا معرفی شود این کنسول وارد بازار کشورهای گوناگون شد . به جرات می توان گفت که شرکت نینتندو تنها شرکت موفق در عرصه کنسولهای با کنترلر حرکتی است .

تری دی اس

کنسول 3DS در سال 2011 به بازار بازی های ویدیویی وارد شد و در نظر اول تفاوت چندانی با کنسولهای نسل های قبل نینتندو نداشت . اما توانایی این کنسول در نمایش بازی های سه بعدی بسیار شگفت انگیز بود . گرچه شرکت سونی هم در رقابت با این مدل از کنسول نینتندو نسخه کنسول دستی پی اس ویتا را به بازار عرضه کرد ولی کنسول 3DS پرفروش تر بود و شرکت سونی را در این زمینه شکست داد.

وی یو (Wii U)

فروش این کنسول در سال 2012 شروع شد ولی در زمان بدی وارد بازار شد چرا که پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در عرصه کنسولهای بازی حکمرانی می کردند . متاسفانه وی یو یکی از بدترین کنسولها در تاریخچه کنسول های نینتندو به حساب می آید زیرا از زمان تولید تاکنون تنها 12 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

سوییچ

به روز ترین و جدیدترین کنسول در تاریخچه کنسول های نینتندو مربوط به نینتندو سوییچ است که کنسولی هیبریدی است. یعنی کاربر میتواند تبلت آن را روی داک قرار دهد و کنترلرها را از آن جدا کرده و به بازی مشغول شود و یا اینکه با اتصال دسته ها به صفحه آن را به صورت کنسول دستی دربیاورد . این کنسول هم مزیت های خاص خود را دارد و باید منتظر نتیجه آن در دنیای بازی های رایانه ای بود .

پیشنهاد می شود : بازی های پرطرفدار کنسول های بازی 

تاریخچه کنسول های نینتندو سوییچ

فروشگاه دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول های بازی

دیجی گیم کنسول علاوه بر کنسول های بازی ایکس باکس ، نینتندو و پلی استیشن ، عرضه کننده انواع بازی و تجهیزات و لوازم جانبی کنسول بازی از جمله کیف ، کاور ، هدست و هدفون ، فرمان رانندگی ، اسپیکر ، پایه شارژر و … می باشد . جهت خرید حضوری و یا آنلاین می توانید با این فروشگاه تماس بگیرید .

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

1 نظر در “تاریخچه کنسول های نینتندو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید