مقالات

تفاوت های پلی استیشن 5 دیجیتال و استاندارد دیجی گیم کنسول

تفاوت های پلی استیشن 5 دیجیتال و استاندارد

از آنجا که کنسول بازی PS5 دارای دو مدل دیجیتال و استاندارد است برای برخی افراد که قصد خرید پلی استیشن 5 را دارند سوالاتی نظیر، کدام مدل PS5 را بخرم؟ تفاوت های پلی استیشن 5 دیجیتال و استاندارد چیست؟ و سوالاتی از این دست پیش می آید. در نگاه ظاهری هم تفاوت هایی در دو نوع کنسول PS5 دیجیتال (بدون دیسک) و استاندارد (دیسک خور) دیده می شود.

در این مقاله قصد داریم شما را با هر دو نوع پلی استیشن 5 آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب درست تر و راحت تری داشته باشید. فروشگاه دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول های بازی و لوازم جانبی شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

تفاوت های پلی استیشن 5 دیجیتال و استاندارد از نظر ظاهر

اگر این دو مدل پلی استیشن 5 را کنار هم بگذارید متوجه تفاوت ظاهری آنها می شوید. نسخه استاندارد دارای محلی برای ورود CD بازی است ولی در نسخه دیجیتال این قسمت وجود ندارد. خرید پلی استیشن 5 دیجیتال به افرادی توصیه می شود که نیاز و علاقه ای به تهیه CD بازی به صورت فیزیکی ندارند. نسخه استاندارد اما برای گیمرهایی که علاقه به جمع کردن کلکسیون CD های بازی دارند مناسب تر است.

اما این موضوع تنها به علاقه به CD یا عدم علاقه به آن خلاصه نمی شود. باید ببینیم که کدام نسخه در طولانی مدت هزینه های بیشتری برای شما خواهد داشت؟ از سویی فضای ذخیره (SSD) این کنسول چندان زیاد نیست و به سرعت پر می شود ولی از طرف دیگر خرید CD بازی هم چالشهای خودش را دارد.

تفاوت های پلی استیشن 5 دیجیتال و استاندارد از نظر ظاهر

تفاوت های پلی استیشن 5 دیجیتال و استاندارد از نظر قیمت

یکی دیگر از تفاوت های پلی استیشن 5 دیجیتال و استاندارد تفاوت در قیمت آنهاست. قیمت PS5 استاندارد از نسخه دیجیتال آن گران تر است و همین موضوع برخی کاربران را به سمت نسخه ارزان تر می کشاند. اگر شما هم قصد خرید پلی استیشن 5 را دارید و با محدودیت بودجه مواجه هستید توصیه می کنیم نسخه دیجیتال را خریداری کنید.

این توصیه به این دلیل است که نسخه دیجیتال کار شما را راه می اندازد ولی اگر از قبل کلکسیونی از بازیهای ویدیویی دارید که دوست دارید آنها را با کنسول جدید امتحان کنید نسخه استاندارد هم گزینه خوبی برای شماست. شایان ذکر است که قیمت کنسول دیسک خور PS5 در حدود 499 دلار و نسخه دیجیتالی آن 399 دلار است پس با یک تفاوت 100 دلاری در خرید مواجه هستید که با توجه به قیمت دلار در کشور ما این مابه التفاوت چیزی در حدود 6 تا 7 میلیون تومان است.

اگر با محدودیت بودجه روبرو هستید پیشنهاد می کنیم مقاله خرید پلی استیشن 5 دست دوم را مطالعه کنید. 

تفاوت های پلی استیشن 5 دیجیتال و استاندارد از نظر قیمت

تفاوت های پلی استیشن 5 دیجیتال و استاندارد از نظر هزینه های آینده

یکی از نکات مثبت که در نسخه استاندارد پلی استیشن 5 وجود دارد این است که گیمرها می توانند با قرض کردن، اجاره دیسک یا تعویض آن با یکدیگر بازی های مختلف را با کنسول خود تجربه کنند در حالیکه در نسخه دیجیتالی این امکان وجود ندارد. همین موضوع در هزینه های آینده شما موثر بوده و می توانید با هزینه کمتری بازی موردنظر خود را بدست آورید.

در نسخه دیجیتال در ابتدا مبلغ کمتری برای خرید کنسول پرداخت می کنید ولی در آینده برای تهیه بازی ها مجبورید هر قیمتی که شرکت سونی اعلام می کند برای بازی ها بپردازید که چندان مقرون به صرفه نیست. همچنین در نسخه استاندارد پخش کننده 4K بلوری موجب تجربه رضایت بخش تری در شما خواهد شد.

تفاوت های پلی استیشن 5 دیجیتال و استاندارد از نظر مشخصات

کلام آخر : پلی استیشن استاندارد بهتر است یا دیجیتال؟

با توجه به تفاوت های پلی استیشن 5 دیجیتال و استاندارد که به آنها اشاره شد باید بگوییم که هر دو نسخه دیجیتال و استاندارد پلی استیشن 5 دارای قابلیت های خوبی هستند و مزایا و معایب خودشان را دارند. این شما هستید که به عنوان کاربر باید از نظر هزینه ها، قیمت کنسول و تمایل به استفاده از نسخه فیزیکی بازی نسبت به انتخاب یکی از دو کنسول اقدام کنید. همچنین کارشناسان فروشگاه دیجی گیم کنسول آماده ارائه راهنمایی های لازم به شما برای انتخاب بهتر و خرید کنسول بازی مناسب شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید.

فروشگاه دیجی گیم کنسول

دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول بازی پلی استیشن ، ایکس باکس و نینتندو و همچنین تجهیزات و لوازم جانبی نظیر اسپیکر ، هدفون و هدست ، کاور و کیف ، کنترلر و … می باشد . همچنین در این فروشگاه طرح تعویض کنسول کارکرده با نو نیز اجرا می شود. شما می توانید با قیمتی مناسب صاحب کنسول نو و به روز شوید و از بازی های جدید لذت ببرید . در اینستاگرام با ما همراه باشید .

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید