مقالات

روشن نشدن دسته PS5 فروشگاه دیجی گیم کنسول

دلایل روشن نشدن دسته PS5

یکی از مشکلات برخی گیمرهای کنسول پلی استیشن 5 روشن نشدن دسته PS5 و یا وصل نشدن آن به کنسول است. تازه ترین دسته بازی شرکت سونی که دوال سنس است با وجودیکه کارایی های بالایی دارد ولی گاهی در وقت اتصال به کنسول بازی و یا دیگر دستگاهها گیمرها را به دردسر می اندازد. در این مقاله قصد داریم دلایل روشن نشدن دسته PS5 و عدم وصل شدن آن به کنسول را با هم بررسی کنیم. پس با فروشگاه دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول بازی نو و کارکرده و سایر تجهیزات جانبی همراه باشید .

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله معرفی دسته PS5 جدید را از دست ندهید. 

روشن نشدن دسته PS5 دلایل روشن نشدن دسته

دلایل روشن نشدن دسته PS5 چیست؟

همانطور که در بالا به آن اشاره شد یکی از مشکلات رایج میان کاربران پلی استیشن 5 روشن نشدن دسته PS5 و وصل نشدن کنترلر دوال سنس به کنسول بازی است. خصوصا در وقت راه اندازی اولیه این مشکل بیشتر به چشم می خورد . دلایل گوناگونی می توانند منجر به این مشکل شوند که در اینجا به بررسی آنها می پردازیم :

  • وجود اختلالات بلوتوثی سایر دستگاهها
  • خراب بودن کابل اتصال
  • مشکلات نرم افزاری
  • وجود ایراد و اشکال در منبع تغذیه کنسول
  • ایرادات سخت افزاری در کنسول پلی استیشن 5
  • کثیفی قطعات داخلی کنسول PS5

راههای رفع مشکل روشن نشدن دسته PS5

اگر بعد از روشن کردن پلی استیشن 5 و آغاز راه اندازی بازی با اتصال دسته بازی امکان دسترسی به منوها وجود نداشت باید به بررسی مشکل روشن نشدن دسته PS5 پرداخت. برای پیدا کردن مشکل و رفع آن راهکارهای زیر را انجام دهید :

ریست کردن دسته بازی

این روش شاید ساده و ابتدایی به نظر برسد ولی در خیلی از موارد مشکل را حل می کند. برای ریست کردن دسته بازی خود باید پلی استیشن را دوباره راه اندازی نمایید . بعد در پشت دسته دوال سنس خود کلید ریست را پیدا کنید. سوراخی در قسمت پشت دسته بازی تعبیه شده که کلید ریست است که شما می توانید با یک سوزن به مدت 10 ثانیه آنرا فشار دهید تا ریست کامل دسته انجام شود .

بعد از این کار پلی استیشن را دوباره روشن کنید و کابل یو اس بی تایپ C را به کنترلر متصل کنید و دسته را به کنسول متصل نمایید. مجددا اتصال وایرلس کنترلر به کنسول بازی را با Pair کردن انجام دهید. اغلب مشکلات روشن نشدن دسته PS5 با ریست کردن دسته برطرف می شود ولی اگر این روش تاثیری نداشت روش دوم را امتحان کنید.

مقاله پیشنهادی : پاسخ به 10 سوال رایج در مورد ویژگی های پایه شارژر دسته PS5

روشن نشدن دسته PS5 ریست کردن دسته بازی

ریست نمودن بلوتوث کنترلر و انتخاب Wireless Controller از قسمت تنظیمات

در این جا باید ابتدا دسته 4PS یا دوال شاک 4 را با کابل یو اس بی به PS5 متصل نمایید . حالا میتوانید کنسول خود را روشن کنید. بعد با فشار دادن دکمه PS5 و تنظیم کردن زبان دستگاه به قسمت منو اصلی بروید. سپس دکمه PS5 و Create روی دسته بازی دوال سنس را هم زمان فشار دهید و نگهدارید تا ریست بلوتوث کنترلر انجام گردد.

با وارد شدن به قسمت تنظیمات دستگاه و رفتن به قسمت Accessories وارد تنظیمات Bluetooth Accessories بشوید. حالا می توانید Wireless Controller را انتخاب و کنترلر را به کنسول وصل نمایید. دسته بازی شما حالا کار می کند.

خاموش نمودن دستگاههای بلوتوثی اطراف

اگر با دو روش بالا مشکل روشن نشدن دسته PS5 هنوز حل نشده بود تلاش کنید بلوتوث دیگر دستگاههای اطراف را خاموش کنید و دوباره کنترلر و دستگاه را ریست نمایید. همچنین دستگاههایی مثل کامپیوتر یا گوشی موبایلتان را که با بلوتوث به دسته متصل است را Unpair نمایید.

بیشتر بخوانید : معرفی انواع لوازم جانبی کنسول بازی 

روشن نشدن دسته PS5 تمیز کردن دسته بازی

نرم افزار PS5 را به روز رسانی نمایید

از عوامل دیگر متصل نشدن دسته بازی دوال سنس به کنسول بازی اختلالات نرم افزاری است. به پیشنهاد شرکت سونی بهتر است نرم افزار پلی استیشن 5 را به روز نگهدارید و زمانیکه کنسول نیاز به بروز رسانی دارد در این کار تعجیل کنید. برای بروز رسانی دستگاه هم باید اقدامات زیر را انجام دهید :

  1. از قسمت تنظیمات یا Setting به قسمت system بروید و وارد قسمت system software بشوید.
  2. از قسمت system software update and setting دکمه update system را فعال کنید و نرم افزار ps5 خودتان را بروز رسانی نمایید .

کلام آخر

در این مقاله با دلایل روشن نشدن دسته PS5 و همچنین راهکارهای حل این مشکل آشنا شدیم. اگر با وجود تمامی مراحل انجام شده باز هم مشکل شما پابرجا بود می توانید با کارشناسان فروشگاه دیجی گیم کنسول تماس بگیرید. این فروشگاه علاوه بر فروش کنسول های نو و کارکرده و تجهیزات جانبی بازی های ویدیویی نسبت به تعمیر و تعویض کنسول های بازی هم اقدام می کند. کارشناسان ما همواره آماده پاسخگویی و راهنمایی شما عزیزان می باشند .

فروشگاه دیجی گیم کنسول

دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول بازی پلی استیشن ، ایکس باکس و نینتندو و همچنین تجهیزات و لوازم جانبی نظیر اسپیکر ، هدفون و هدست ، کاور و کیف ، کنترلر و … می باشد . همچنین در این فروشگاه طرح تعویض کنسول کارکرده با نو نیز اجرا می شود. شما می توانید با قیمتی مناسب صاحب کنسول نو و به روز شوید و از بازی های جدید لذت ببرید . در اینستاگرام با ما همراه باشید .

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهی در مورد “دلایل روشن نشدن دسته PS5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید