مقالات

مشخصات پلی استیشن 5 پرو فروشگاه دیجی گیم کنسول

مشخصات پلی استیشن 5 پرو

مشخصات پلی استیشن 5 پرو : فناوری در دنیای امروز به سرعت در حال رشد و پیشرفت است و کنسول های بازی هم از این قاعده مستثنی نیستند. شرکتهای بزرگی همچون سونی ، مایکروسافت و نینتندو که در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر در تولید کنسولهای نسل جدید هستند اقدام به بروز رسانی کنسولهای خود می کنند . کنسول PS5 در نوامبر سال 2020 رونمایی شد و اکنون در سال 2024 زمزمه هایی برای عرضه کنسول پلی استیشن 5 پرو شنیده می شود .

بنظر می رسد که شرکت سونی در نظر دارد با عرضه PS5 Pro استانداردهای نوینی را در صنعت بازیهای ویدیویی تعریف کند. گفته می شود اطلاعات بیشتر درباره این کنسول جدید در سپتامبر سال 2024 ارائه خواهد شد . ما در این مقاله قصد داریم با مشخصات پلی استیشن 5 پرو آشنا شویم پس با فروشگاه دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسولهای بازی و لوازم جانبی گیمینگ همراه باشید .

مقاله پیشنهادی : راهنمای خرید بهترین کنسول بازی 2023

مشخصات پلی استیشن 5 پرو فروش عمده پلی استیشن

مشخصات پلی استیشن 5 پرو

ابتدا با مشخصات فنی این کنسول جدید آغاز می کنیم. پردازنده مرکزی از معماری Zen2 و با فرکانس پویا تا 4.4 گیگا هرتز برای حفظ سازگاری با پلی استیشن 5 استاندارد استفاده می کند. این پردازنده مرکزی دارای 16 هسته پردازشی می باشد که 4.4 گیگاهرتز است و نسبت به فرکانس پلی استیشن 5 استاندارد بالاتر است چرا که فرکانس آن 3.5 گیگاهرتز است.

پردازنده گرافیکی PS5 Pro از معماری RDNA3 استفاده می کند که جدیدتری معماری شرکت AMD است. این پردازنده گرافیکی 56 واحد محاسباتی دارد که هر کدام دارای 64 پردازنده هسته ای می باشد . جمع پردازنده های هسته ای PS5 Pro برابر 3584 پردازنده هسته ای می باشد . این مقدار پردازنده در مقایسه با 2304 پردازنده هسته ای پلی استیشن 5 استاندارد بیشتر است.

حافظه رم PS5 Pro برابر با 16 گیگابایت و از نوع GDDR6 می باشد که پهنای باندش 576 گیگابیت بر ثانیه می باشد . حافظه رم PS5 استاندارد 16 گیگابایت و از نوع GDDR6 با پهنای باندی برابر با 448 گیگابیت بر ثانیه می باشد .

در مورد حافظه ذخیره سازی PS5 Pro جزئیات خاصی منتشر نشده ولی انتظار می رود فناوری جدیدی در آن به کار رود تا فشرده و رفع فشرده سازی سخت افزاری در آن انجام شود .

بیشتر بخوانید : مقایسه PS5 و Xbox series X

مشخصات پلی استیشن 5 پرو خرید پلی استیشن 5 با تخفیف

مشخصات پلی استیشن 5 پرو از نظر قابلیت ها

پلی استیشن 5 پرو از نظر قابلیت ها هم دستخوش تغییرات و پیشرفت هایی شده است که در اینجا به آنها اشاره می کنیم :

Upscaling پیشرفته : بهره گیری از NPU XDNA2 جهت ارتقاء تصاویر با رزولوشن 4K و با نرخ فریم بیشتر از سی فریم بر ثانیه.

Ray Tracing بهبود یافته : استفاده از فناوریهای جدید RDNA4 جهت عملکرد روانتر و بهتر Ray Tracing.

عملکرد گرافیکی عالی : افزایش 50 تا 60 درصدی قدرت پردازش گرافیکی نسبت به پلی استیشن 5 استاندارد.

مزایای پلی استیشن 5 پرو

  • اجرای بازیها با نرم فریم بالاتر و وضوح بیشتر
  • اجرای بهتر و روانتر بازی ها
  • امکان بهره گیری از جلوه های پیشرفته تر گرافیکی
  • امکان اجراء بازیهای قدیمی با نرخ فریم بالاتر و وضوح بیشتر
  • و …
پیشنهاد می کنیم مقاله دلایل روشن نشدن دسته PS5 را مطالعه نمایید. 
مشخصات پلی استیشن 5 پرو قیمت پلی استیشن 5

عرضه پلی استیشن 5 پرو چه زمانی اعلام رسمی می شود؟

شرکت سونی هنوز اقدام به تایید و اعلام رسمی پلی استیشن 5 پرو ننموده است ولی انتظار می رود که در آینده ای نزدیک اطلاعات و مشخصات پلی استیشن 5 پرو با جزئیات فاش شود. طرفداران کنسول های بازی سونی همواره منتظر عرضه کنسولهای جدید به بازار بازیهای ویدیویی هستند و اخبار آن را دنبال می کنند. انتظار می رود که کنسول PS5 Pro در اواخر سال 2024 به بازار عرضه شود ولی قیمت آن تاکنون مشخص نشده است.

استفاده از سیستم خنک کننده آب پیشرفته (Water Cooling) در PS5 Pro

پلی استیشن 5 استاندارد از مایع فلزی برای خنک کردن دستگاه استفاده می کند در حالی که به نظر می رسد شرکت سونی قصد دارد از خنک کننده آب پیشرفته برای خنک کردن نسل جدید کنسول های خود استفاده کند. در پلی استیشن 4 خمیر حرارتی نقره ای استفاده شده بود که مایع فلزی خنک کنندگی بیشتری از آن داشت. اما فن های فعلی کنسولهای پلی استیشن 5 پاسخگوی سیستم جدید نبوده و شرکت سونی باید به فکر فن های قدرتمندتری باشد .

قیمت پلی استیشن 5 پرو

در حال حاضر مشخص نیست که پلی استیشن 5 با چه قیمتی قرار است روانه بازار شود. وقتی PS4 به بازار آمد 399 دلار بود و بعد از سه سال که نسخه اسلیم آن عرضه شد قیمت پلی استیشن 4 به 299 دلار کاهش پیدا کرد و مدل پرو پلی استیشن 4 با قیمت 399 دلار به بازار آمد. اگر با این منطق بخواهیم نگاه کنیم پلی استیشن 5 پرو نباید چیزی بیش از 499 دلار قیمت گذاری شود .

گرچه به نظر نمی رسد حتی با ورود کنسول جدید به بازار نسخه اسلیم PS5 با کاهش قیمت چندانی روبرو شود . شرکت سونی با عرضه محصولی همچون PSVR2 که قیمتی بالغ بر 549 دلار داشت ثابت کرده که ترسی از ارائه محصولات گرانقیمت ندارد. پس می توان قیمت 599 دلار را برای پلی استیشن 5 پرو پیش بینی کرد.

پیشنهاد می شود : روشهای تشخیص دسته اصل و فیک PS5

مشخصات پلی استیشن 5 پرو تعویض کنسول کارکرده با نو

کلام آخر

در این مقاله با مشخصات پلی استیشن 5 پرو آشنا شدیم. گرچه این کنسول هنوز روانه بازار نشده ولی گمانه زنی های زیادی در مورد جزئیات ، مشخصات و قیمت آن به چشم می خورد. فروشگاه دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول های بازی از نسل های قدیم تا کنون می باشد. به محض ورود و عرضه پلی استیشن 5 پرو در بازارهای جهانی و بازار ایران می توانید این محصول شگفت انگیز را از ما بخواهید . ضمنا می توانید در طرح تعویض کنسول کارکرده با کنسول نو شرکت کرده و کنسول قدیمی خود را با یک کنسول پلی استیشن 5 پرو تعویض کنید .

فروشگاه دیجی گیم کنسول

دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول بازی پلی استیشن ، ایکس باکس و نینتندو و همچنین تجهیزات و لوازم جانبی نظیر اسپیکر ، هدفون و هدست ، کاور و کیف ، کنترلر و … می باشد . همچنین در این فروشگاه طرح تعویض کنسول کارکرده با نو نیز اجرا می شود. شما می توانید با قیمتی مناسب صاحب کنسول نو و به روز شوید و از بازی های جدید لذت ببرید . در اینستاگرام با ما همراه باشید .

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

1 نظر در “مشخصات پلی استیشن 5 پرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید