مقالات

مقایسه هدست متاکوئست 2 با متاکوئست 3 دیجی گیم کنسول

مقایسه هدست متاکوئست 2 با متاکوئست 3

به جرات می توان هدست متاکوئست 2 را بهترین هدست از نوع واقعیت مجازی در این سالها دانست و بالطبع متاکوئست 3 پیشرفت هایی نسبت به نسخه قدیمی تر خود داشته است. این دو نوع هدست تفاوت هایی با هم دارند که در این مقاله قصد داریم به مقایسه هدست متاکوئست 2 با متاکوئست 3 بپردازیم. فروشگاه دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول بازی و لوازم جانبی شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

مقایسه هدست متاکوئست 2 با متاکوئست 3 از نظر قیمت

یکی از مهمترین تفاوتهای این دو نوع هدست قطعا در قیمت آنهاست. هدست متاکوئست 3 قیمتی در حدود 500 دلار دارد در حالی که هدست متاکوئست 2 با قیمت 400 دلار وارد بازار شد و اکنون با کاهش 100 دلاری با قیمت 300 دلار در بازار به فروش می رسد. پس در مجموع می توان گفت تفاوت این دو نوع هدست در حدود 200 دلار است که چیزی معادل 10 تا 12 میلیون تومان می شود. البته هدست Meta Quest 2 در دو مدل 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی موجود می باشد که قیمت 256 گیگابایتی در حدود 349 دلار است.

متاکوئست 3 هم با دو مدل 128 گیگابایتی و 512 گیگابایتی به بازار عرضه شده است که مدل 512 گیگابایتی آن 649 دلار است. اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید پیشنهاد ما به شما خرید هدست متاکوئست 2 است چرا که از قابلیت های بسیار خوبی با قیمتی پایین تر برخوردار می شوید.

مطلب مرتبط : قیمت هدست متاکوئست 3

مقایسه هدست متاکوئست 2 با متاکوئست 3 از نظر قیمت

مقایسه هدست متاکوئست 2 با متاکوئست 3 از نظر ظاهری

با وجودی که قرار بود متاکوئست 3 دوباره طراحی و تجسم شود ولی ظاهر آن با متا کوئست 2 چندان متفاوت نیست. حتی شاید برخی افراد در نگاه اول آنها را با هم اشتباه بگیرند و با نگاهی دقیق تر بتوان به تفاوت آنها پی برد. مهمترین تفاوت ظاهری در مقایسه هدست متاکوئست 2 با متاکوئست 3 این است که اندازه متاکوئست 3 نسبت به 2 کمی کوچکتر و باریکتر است. این کاهش سایز به دلیل اپتیکهای پنکیکی متاکوئست 3 است که وضوح تصویر بیشتری را با اشغال فضای کمتر فراهم می کند.

علاوه بر این در هدست متاکوئست 3 یک جایگاه برای دوربین جدید در جلوی هدست وجود دارد. این جایگاه 2 دوربین جلویی 4 مگاپیکسلی آر جی بی و یک تشخیص دهنده برای عمق تصویر است که شرایط دید دقیق تر را برای کاربر فراهم می کند. همچنین بند نگهدارنده بالای هدست که در مدل متاکوئست 2 صاف بود به شکل Y در متاکوئست 3 طراحی شده تا محکم تر روی سر قرار گیرد.

یکی دیگر از تفاوت ها در مقایسه هدست متاکوئست 2 با متاکوئست 3 این است که در Meta Quest 3 دیگر به تنظیم دستی لنزها نیازی نیست و با یک غلطک روی هدست می توان فاصله بین مردمکی یا IPD را تنظیم کرد. همچنین بلندگوهای متاکوئست 3 نسبت به 2 پیشرفت کرده و بجای اینکه صداها را به طرف شما بفرستد آنها را به سمت پایین هدایت می نماید. با ادعای کمپانی متا این بلندگوها چهل درصد از مدل قبلی هدست متاکوئست قدرتمند ترند و این قدرت را می توان در هنگام استفاده از هدست جدید احساس کرد.

مقایسه هدست متاکوئست 2 با متاکوئست 3 از نظر ظاهری

مقایسه هدست متاکوئست 2 با متاکوئست 3 از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش متاکوئست 2 که وضوح تصویر 1920* 1832 دارد با کمبودی مواجه نیست ولی در هدست جدید صفحه نمایش 4K OLED با وضوح 2000* 2040 پیکسل را دارد که این موجب برتری متاکوئست 3 نسبت به 2 می شود. اما صفحه نمایش هدست متاکوئست 2 با متاکوئست پرو تفاوت خاصی ندارد. اگر وضوح و کیفیت بالای صفحه نمایش برایتان بسیار مهم است به شما توصیه می کنیم هدست واقعیت مجازی متاکوئست 3 را خریداری نمایید تا لذت زیادی از کار با آن احساس کنید.

مقایسه هدست متاکوئست 2 با متاکوئست 3 از نظر کنترلر

کنترلرهای تاچ پلاس متاکوئست 3 در مقایسه با حلقه های رهگیر کنترلر متاکوئست 2 پیشرفت بسیاری محسوب می شود. این نوع کنترلرها جمع و جورتر از انواع قدیمی تر هستند و از همان اول از رهگیری دست پشتیبانی می نمایند. به همین خاطر با صرفنظر از انجام بازیهای واقعیت مجازی ، به استفاده از کنترلر در این نوع هدست نیازی نیست .

مقایسه هدست متاکوئست 2 با متاکوئست 3 از نظر قابلیت ها

مقایسه هدست متاکوئست 2 با متاکوئست 3 از نظر بازی

اگر تمایل به بازی کردن با هدست متاکوئست 3 دارید می توانید علاوه بر بازیهای مخصوص این نوع هدست به 500 بازی هدست متاکوئست 2 نیز دسترسی پیدا کنید. در اصل هیچ بازی واقعیت مجازی نیست که روی هدست متاکوئست 3 اجرا شود و نتوان آن را با متاکوئست 2 تجربه کرد. پس از نظر بازی واقعیت مجازی تفاوت خاصی بین این دو نوع هدست وجود ندارد.

مقایسه هدست متاکوئست 2 با متاکوئست 3 از نظر واقعیت ترکیبی

بزرگترین تفاوت بین این دو نوع هدست در واقعیت ترکیبی است. متاکوئست 2 اساسا هیچگونه ویژگی واقعیت ترکیبی را ندارد و تنها هدست واقعیت مجازی محسوب می شود. هدست متاکوئست 2 فقط می تواند تصاویر سیاه و سفید محیط اطراف را پشت تصویر به شما نشان دهد ولی در متاکوئست 3 دوربینهای جلو تصاویر رنگی و واضح تری از اطراف را به شما نشان می دهند.

مقایسه هدست متاکوئست 2 با متاکوئست 3 از نظر اندازه

کلام آخر

با توجه به مطالبی که در این مقاله به آن اشاره کردیم و در مقایسه هدست متاکوئست 2 با متاکوئست 3 از نظر ظاهر، کنترلر، صفحه نمایش، بازی و … متوجه پیشرفت متاکوئست 3 در مقایسه با 2 شدیم. اما اگر شما با محدودیت بودجه مواجه هستید استفاده از متاکوئست 2 نیز می تواند نیازهای شما را در خصوص بازی واقعیت مجازی و سایر فعالیتهای مرتبط با واقعیت مجازی مرتفع نماید.

شما می توانید هر دو نوع هدست واقعیت مجازی متاکوئست را از فروشگاه دیجی گیم کنسول به صورت اورجینال و اصل خریداری نمایید. کارشناسان ما در این مجموعه شما را برای انتخاب محصول مناسب راهنمایی خواهند کرد.

فروشگاه دیجی گیم کنسول

دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول بازی پلی استیشن ، ایکس باکس و نینتندو و همچنین تجهیزات و لوازم جانبی نظیر اسپیکر ، هدفون و هدست ، کاور و کیف ، کنترلر و … می باشد . همچنین در این فروشگاه طرح تعویض کنسول کارکرده با نو نیز اجرا می شود. شما می توانید با قیمتی مناسب صاحب کنسول نو و به روز شوید و از بازی های جدید لذت ببرید . در اینستاگرام با ما همراه باشید .

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید