مقالات

مقایسه PS5 و Xbox series X فروشگاه دیجی گیم کنسول

مقایسه PS5 و Xbox series X

سالهاست که دو شرکت بزرگ مایکروسافت و سونی در زمینه کنسولهای بازی به رقابت شدید مشغولند و هر یک طرفداران دو آتشه خود را دارند . اگر شما فردی هستید که به تازگی قصد خرید کنسول بازی دارید و نمی توانید بین این دو نوع کنسول به انتخاب بپردازید مطالعه این مطلب را از دست ندهید . در این مقاله قصد داریم به آخرین نسل از کنسول های بازی مایکروسافت و سونی یعنی مقایسه PS5 و Xbox series X بپردازیم پس تا پایان با فروشگاه دیجی کنسول همراه باشید .

مقایسه PS5 و Xbox series X از نظر طراحی

انتخاب طرح بیشتر به سلیقه فردی بستگی دارد و نظر قطعی در مورد آن نمی توان داد . کنسول بازی PS5 یک طراحی عجیب و جدید دارد و بسیار لاکچری به نظر می رسد. این نوع کنسول بازی اندازه بزرگی دارد ولی حتی اگر پای ثابت میز تلویزیون یا شلف زیر TV باشد جای نگرانی نیست زیرا ظاهر شیک آن با سیستم صوتی و تصویری شما همخوانی زیبایی خواهد داشت . پلی استیشن 5 در طرفین سفید رنگ و در وسط مشکی است ولی قسمت مشکی به دلیل جذب اثر انگشت سریعتر کثیف می شود .

در مقایسه PS5 و Xbox series X از نظر طراحی باید گفت که ایکس باکس سری ایکس به شکل استوانه مستطیلی است و فضای کمتری می گیرد . رنگ آن مشکی مات است و دکمه پاور آن در قسمت بالای دستگاه واقع شده است. از نظر ظاهر و طراحی هیچ یک از این دو کنسول بر دیگری برتری ندارند و به سلیقه افراد بستگی دارد ولی از نظر اشغال فضا کنسول ایکس باکس فضای کمتری را از میز تلویزیون شما اشغال می کند .

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود : بازی های پرطرفدار کنسول های بازی

مقایسه PS5 و Xbox series X مقایسه از نظر طراحی

مقایسه PS5 و Xbox series X از نظر بازی

در کنسول های بازی می توان دو دسته بازی اجرا کرد . برخی بازی ها برای همه انواع کنسول بازی قابل اجرا هستند ولی برخی بازی ها انحصارا برای یک کنسول بازی خاص طراحی شده اند . بازی های انحصاری پلی استیشن 5 با ایکس باکس سری ایکس متفاوت هستند و شما قبل از خرید باید بدانید که به کدام دسته از بازی ها علاقمند هستید تا کنسول مناسب را انتخاب کنید . اگر در این زمینه نیاز به کمک و مشاوره داشتید می توانید از کارشناسان فروشگاه دیجی کنسول کمک بگیرید .

مقایسه PS5 و Xbox series X از نظر دسته بازی

دسته بازی از مهمترین بخش های یک کنسول بازی است چرا که راحت بودن و سریع بودن دکمه ها می تواند شما را در برنده شدن یاری دهد. همچنین در هنگام استفاده طولانی مدت از دسته بازی باید ارگونومی آن جوری طراحی شده باشد که دستان شما را خسته نکند. در مقایسه PS5 و Xbox series X از نظر دسته بازی باید گفت که دسته بازی ایکس باکس سری ایکس از نظر ظاهر بسیار شبیه نسل های قبلی خود است و تنها دکمه share به مرکز دسته انتقال داده شده و D-pad آن بهتر است . البته باید خاطرنشان کرد که دسته بازی کنسولهای ایکس باکس سری های قبلی بسیار کاربردی و خوب طراحی شده بودند و دلیلی برای تغییر طراحی وجود نداشت .

برخلاف ایکس باکس دسته بازی پلی استیشن 5 نسبت به نسلهای قبلی خود بسیار تغییر کرده و شامل طراحی دو رنگ شده است . همچنین دسته بازی جدید کمی بزرگتر از قدیمی هاست . علاوه بر این قابلیت adaptive triggers and haptic feedback به آن اضافه شده است تا در وقت شلیک با تریگر ویبره ای حالتی شبیه به لگد زدن اسلحه در هنگام شلیک واقعی را تجربه کنید و بیشتر در فضای بازی غرق شوید .

پس در مقایسه PS5 و Xbox series X از نظر دسته بازی نمی توانیم به برتری یکی بر دیگری برسیم چرا که هر دو دسته بازی در نهایت کیفیت و طراحی ظریف و دقیق هستند . شما می توانید کلیه لوازم جانبی از جمله دسته بازی کنسول های گوناگون را از فروشگاه دیجی کنسول تهیه کنید .

مقاله پیشنهادی : نکات خرید کنسول بازی برای کودکان

مقایسه PS5 و Xbox series X مقایسه از نظر دسته بازی

مقایسه PS5 و Xbox series X از نظر گرافیکی

اگر بخواهیم مقایسه PS5 و Xbox series X را از نظر گرافیکی داشته باشیم باید بگوییم که هر دو این کنسول ها از نظر سخت افزاری و اجرای بازی در سطح بالایی قرار دارند و همواره در رقابت تنگاتنگ با هم هستند . ولی از نظر سخت افزاری می توان گفت که ایکس باکس سری X از نظر سخت افزاری کمی قوی تر از پلی استیشن 5 است ولی الزاما به این معنی نیست که عملکرد کنسول بازی PS5 پایین تر است .

از سوی دیگر پلی استیشن 5 حافظه SSD سریعتری دارد ولی این موضوع هم نمی تواند اختلاف زیادی بین این دو کنسول ایجاد کند . می توان گفت که بازی های انحصاری هر کنسول به دلیل طراحی دقیق و گرافیک بالا در کنسول اختصاصی خود با کیفیت بالایی اجرا می شوند تا بازی هایی که در کنسولهای مختلف قابل اجرا هستند .

بعضی بازیهای مشترک در کنسول PS5 بهتر اجرا می شوند و بعضی دیگر در ایکس باکس سری ایکس. پس در این بخش هم نمی توان گفت کدام کنسول برنده است هرچند ممکن است ایکس باکس به دلیل سخت افزار بهتر در آینده بتواند بازیهای جدیدتر را با کیفیت بهتری اجرا نماید .

مقایسه PS5 و Xbox series X از نظر قیمت

یکی دیگر از مهمترین فاکتورها در انتخاب کنسول بازی قیمت آن است . هر دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس قیمتی نزدیک به هم و در حدود 500 دلار دارند. البته PS5 دیجیتالی را می توان با 400 دلار خرید ولی باید دید در کشور ما وضعیت قیمت کنسول های بازی چطور است ؟

کنسول پلی استیشن 5 (نسخه عادی) در بازار قیمتی در حدود 22 میلیون تومان است که نسخه دیجیتال آن حدود 1 تا 2 میلیون کمتر از این مقدار است . از طرف دیگر ایکس باکس سری ایکس تنها یک نسخه دیسک خور و عادی دارد که قیمت آن حدودا 18 میلیون تومان است پس قیمت Xbox series X در حدود 4 میلیون از پلی استیشن 5 ارزان تر است .

پس اگر بودجه محدودتری دارید می توانید کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس را تهیه کنید و از بازی های آن لذت ببرید . یک خبر خوب اینکه فروشگاه دیجی کنسول طرح تعویض دستگاه کارکرده با نو را به اجرا گذاشته و شما می توانید کنسول قدیمی خود را با کنسول های به روزتر تعویض کنید و مابه التفاوت آن را پرداخت نمایید .

بیشتر بخوانید : 5 دلیل برای انتخاب کنسول بازی به جای رایانه 

مقایسه PS5 و Xbox series X مقایسه از نظر قیمت

مقایسه PS5 و Xbox series X از نظر سازگاری با بازیهای قدیمی

بسیاری از گیمرها با بازی های نسل های قبلی نوستالژی دارند و تمایل دارند در کنسول جدید خود هم بتوانند لذت آن بازی ها دوباره تجربه کنند . هر دو کنسول PS5 و Xbox سری ایکس می توانند بازی های قبلی را اجرا کنند ولی ایکس باکس سری X در این کار موفق تر عمل کرده است . شما نه تنها می توانید بازیهای Xbox one را روی کنسول جدید اجرا کنید بلکه بازیهای ایکس باکس 360 هم روی این کنسول قابل اجراست.

از سوی دیگر PS5 هم می تواند کلیه بازیهای PS4 را بدون مشکل اجرا کند ولی بازیهای PS3 روی این کنسول قابل اجرا نیست . پس در این قسمت برنده ایکس باکس سری ایکس است که می تواند بازیهای نسل های قبلی را به خوبی اجرا کند .

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به مقایسه PS5 و Xbox series X از منظرهای مختلف بپردازیم . اگر پس از مطالعه این مطلب هنوز هم در انتخاب یکی از این دو کنسول جدید مردد هستید می توانید از کمک و راهنمایی مشاوران و کارشناسان تیم دیجی کنسول استفاده کنید و بهترین انتخاب را انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مقایسه کنسول های بازی را مطالعه نمایید . 

مقایسه PS5 و Xbox series X مقایسه از نظر گرافیکی

فروشگاه دیجی گیم کنسول 

دیچی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول های بازی مایکروسافت و سونی و لوازم و تجهیزات جانبی با کیفیت و قیمت مناسب می باشد . در این فروشگاه طرح تعویض کنسول قدیمی و کارکرده با نو انجام می شود . برای خرید حضوری و آنلاین با فروشگاه دیجی گیم کنسول تماس بگیرید . 

در اینستاگرام ما را دنبال کنید . 

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهی در مورد “مقایسه PS5 و Xbox series X

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید