مقالات

خرید کنسول بازی برای کودکان فروشگاه دیجی گیم کنسول

نکات خرید کنسول بازی برای کودکان

همواره این سوال و نگرانی برای والدین وجود دارد که آیا بازی های کامپیوتری برای کودکان مناسب است؟ چه ضررها و خطراتی کودکان را در سنین خصوصا پایین تر در زمینه بازیهای دیجیتالی تهدید می کند؟ آیا خرید کنسول بازی برای کودکان کار درستی است؟ برای خرید کنسول بازی برای کودکان چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ ما در این مقاله به کلیه سوالات شما در این مورد پاسخ خواهیم گفت پس با فروشگاه دیجی کنسول همراه باشید .

آیا خرید کنسول بازی برای کودکان ضرورتی دارد؟

شاید دو تا سه دهه پیش به دلیل نبود تبلت و موبایل تنها راه انجام بازی های دیجیتالی استفاده از کنسول های بازی قدیمی بود که امکانات محدودی داشتند . در دو دهه اخیر با افزایش روز افزون استفاده از موبایل و تبلت و امکان استفاده از این لوازم برای انجام انواع بازی های کامپیوتری و دیجیتالی نیاز به استفاده از کنسول بازی برای بسیاری افراد از بین رفته است .

با این وجود برخی افراد هستند که هنوز هم ترجیح می دهند با کنسول بازی به انجام بازی های پیچیده تر بپردازند و تجربه بهتری از بازی های سخت و نفس گیر مبارزه ای داشته باشند. حال این سوال پیش می آید که با وجود تبلت و موبایل آیا ضرورتی دارد که برای کودکم کنسول بازی تهیه کنم؟ در اینجا به دلایلی اشاره خواهیم کرد که به شما می گوید کنسول بازی بهتر از تبلت و موبایل برای بازی کودکان است.

1- بازیهایی موبایلی به دلیل در دسترس بودن بسیار اعتیادآور هستند و والدین اصلا تمایل به اعتیاد فرزندشان به بازیهای موبایلی و انجام آنها ساعات زیادی از روز ندارند .

2- موبایلها و تبلت ها قابلیت اتصال به اینترنت دارند و ممکن است کودکان به دلیل کنجکاوی وارد صفحاتی شوند که مناسب سن آنها نیست و این موضوع منجر به بلوغ زودرس کودکان می شود . این در حالیست که در کنسول های بازی دسترسی به اینترنت و استفاده از صفحات آن به سادگی گوشی موبایل نیست و کودک از پس آن برنمی آید.

3- برخی بازی های موبایلی به گونه ای هستند که در ابتدا رایگان هستند ولی وقتی شما را به خود وابسته کردند کم کم شما را به پرداخت هزینه برای انجام مراحل بعدی ترغیب می کنند و این موضوع موجب مصرف گرایی در کودکان می شود در حالی که بازیهای کنسول بازی به این صورت عمل نمی کنند .

4- بازی های کنسول بازی کیفیت بالاتر و پیچیدگی بیشتری دارند و می تواند قدرت حل مسئله و تصمیم گیری را در کودکان تقویت کند .

5- شما با کنسول بازی می توانید به صورت گروهی بازی کنید و از آن به صورت یک تفریح خانوادگی استفاده کنید در حالی که بازی های موبایلی به صورت انفرادی انجام می شوند و کودکان را هرچه بیشتر در انزو فرو می برند .

مقاله پیشنهادی : بازی های پرطرفدار کنسول های بازی 

خرید کنسول بازی برای کودکان آیا کنسول بازی برای کودکان مفید است

آیا خرید کنسول بازی برای کودکان به آنها ضرر می زند؟

همه والدین وقتی تصمیم به خرید کنسول بازی برای کودکان خود می گیرند دچار تردید می شوند که مبادا بازیهای دیجیتالی ضرری به فرزندم وارد کند؟ هیچ مدرکی مبنی بر ضرر بازیهای ویدیویی به کودکان تا به امروز وجود ندارد و این وسیله نیز مانند بسیاری دیگر از لوازم جنبه های مثبت و منفی دارد که در صورت استفاده درست و بهینه از آن می توان بسیار از آن سود برد . بازیهای ویدیویی همچون سایر بازیها می تواند یک سرگرمی جذاب برای کودکان و بزرگسالان باشد و تعطیلات آخر هفته شما را در کنار فرزندان شادتر کند.

برای کودکم کدام کنسول بازی را بخرم ؟

اغلب کنسول های بازی اعم از پلی استیشن ، ایکس باکس و نینتندو سوییچ بازی های مناسب کودکان در سنین مختلف دارند و بسته به بودجه شما و انتظاری که از کنسول بازی دارید می توانید یکی از آنها را تهیه کنید . در اینجا با چند بازی مناسب کودکان در کنسول های مختلف آشنا می شویم .

لیست بازیهای مناسب کودکان در نینتندو سوییچ

  • Super Mario
  • Animal crossing
  • Burnout Paradise Remastered
  • Crash Bzndicoot

لیست بازی های PS4 برای کودکان

  • Grow Up
  • Gang Beasts
  • The Swords of Ditto
  • Donut Country

بیشتر بخوانید : مقایسه PS5 و Xbox series X 

خرید کنسول بازی برای کودکان لیست بازیهای کودکان در کنسول های بازی

آیا کنسولهای بازی را برای کودکان میتوان سفارشی سازی نمود؟

کنسولهای بازی که در بازار موجود هستند اغلب رنگها و طرحهای محدودی دارند که همگی ساده هستند در حالی که کودکان و نوجوان رنگها و طرحهای جذاب و هیجان انگیز را بیشتر می پسندند. شما می توانید با استفاده از کاور دسته و اسکین از رنگهای مختلف کنسول بازی فرزند خود را شخصی سازی کنید و این می تواند یک هدیه بسیار ارزشمند برای فرزند شما به مناسبت تولد یا پایان موفقیت آمیز تحصیلی اش باشد . شما می توانید کلیه لوازم و تجهیزات جانبی کنسول های بازی را از فروشگاه دیجی کنسول تهیه کنید .

آیا می توان روی کنسول بازی قفل کودک گذاشت؟

در کنسول بازی پلی استیشن 4 یک گزینه برای کنترل والدین وجود دارد که آنها می توانند با این گزینه دسترسی کودک خود را از بازیهای فیلمهای DVD ، Blu-ray و مرور وب قطع کنند . شما می توانید با یک کد چهار رقمی که توسط کودک قابل حدس زدن نباشد دسترسی او را از مواردی که تمایل ندارید محدود کنید .

کدام نوع از کنسول بازی می تواند از انواع بازیهای کودک پشتیبانی کند؟

کنسول بازی پلی استیشن 4 ، ایکس باکس و همین طور نینتندو سوئیچ می تواند برای کودک شما مناسب باشد و بسیاری از بازی هایی که برای کودکان طراحی شده روی اغلب کنسول های بازی از جمله این سه دسته از کنسول قابل اجرا هستند پس نیازی به نگرانی شما نیست . از طرفی 95 درصد بازیهای پلی استیشن 4 بر روی ورژن جدید یعنی PS5 قابل اجراست پس اگر خواستید کنسول بازی خود را از PS4 به PS5 ارتقاء دهید نگران بازی های قبلی خود نباشید . یک خبر خوب اینکه فروشگاه دیجی کنسول طرح تعویض دستگاه کارکرده با نو را به مشتریان خود ارائه نموده و شما می توانید کنسول های قدیمی خود را با کنسول های جدیدتر تعویض کنید.

نکته مهم اینکه نینتندو سوییچ در مورد تولید بازیهای کودکانه بسیار عملکرد بالایی داشته ولی یک مشکلی که وجود دارد اینکه در کشور ما خدمات این نوع کنسول و بازیهای آن محدودیت دارد پس خرید این نوع کنسول بازی کمی ریسکی است و بهتر است کنسول بازی پلی استیشن 4 و 5 یا ایکس باکس را تهیه کنید .

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود : 5 دلیل برای انتخاب کنسول بازی به جای رایانه 

خرید کنسول بازی برای کودکان فعال کردن قفل کودک در کنسول بازی

کلام آخر

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به سوالات شما والدین گرامی درخصوص خرید کنسول بازی برای کودکان پاسخ گفته باشیم . اگر در زمینه انتخاب و خرید کنسول بازی برای کودکان خود نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با کارشناسان فروشگاه دیجی کنسول تماس بگیرید و انتخاب بهتری داشته باشید .

فروشگاه دیجی گیم کنسول

دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول های بازی اعم از ایکس باکس ، پلی استیشن ، نینتندو سوییچ و تجهیزات جانبی گیمینگ می باشد. طرح تعویض دستگاه کارکرده با نو نیز در فروشگاه دیجی کنسول انجام می شود . خرید به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر می باشد . در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد کنسول های بازی می توانید با کارشناسان دیجی کنسول تماس بگیرید .

در اینستاگرام ما را فالو کنید .  

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهی در مورد “نکات خرید کنسول بازی برای کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید