مقالات

کنسول بازی چیست فروشگاه دیجی گیم کنسول

کنسول بازی چیست؟

اگر در دهه 40 و 50 زندگی باشید احتمالا در کودکی با دستگاهی به نام آتاری و بعدها میکرو و سگا بازی های مهیجی انجام داده اید. این کنسول های ابتدایی پدربزرگ کنسول های امروزی هستند که بسیار ارتقاء یافته اند. در این مقاله قصد داریم به موضوع کنسول بازی چیست بپردازیم و تاریخچه آن را مورد بررسی قرار دهیم . اگر طرفدار بازی های ویدیویی هستید با ما در این مقاله همراه شوید تا با سیر تکامل کنسول های بازی آشنا شوید . فروشگاه دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول های بازی ، لوازم گیمینگ و انواع بازی های ویدیویی شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

پیشنهاد می شود : طرح تعویض کنسول کارکرده با کنسول نو 

کنسول بازی چیست تاریخچه کنسول بازی

کنسول بازی چیست ؟

کنسول بازی یک دستگاه الکترونیکیست که تصویر یا سیگنالی را برای نمایش یک بازی ویدیویی که می توان با دسته یا کنترلر بازی انجام داد ، خروجی میدهد . کنسول های خانگی اغلب در یک مکان دائمی به تلویزیون یا سایر دستگاه‌ های نمایشگر متصل می شوند و با یک کنترلر بازی جداگانه کنترل می‌شوند. کنسول‌ های دستی شامل یک نمایشگر و عملکردهای کنترل‌کننده خود هستند که در خود دستگاه تعبیه شده اند و می‌ توانند در هر جایی پخش شود. کنسول های هیبریدی عناصر هر دو کنسول خانگی و دستی را ترکیب می کنند.

کنسول‌های بازی شکلی تخصصی از رایانه‌ های خانگی اند که برای انجام بازی‌ های ویدیویی طراحی شده‌اند. این کنسول های بازی مقرون به صرفه و برای دسترسی عموم مردم طراحی شده اند اما فاقد قدرت محاسباتی و سفارشی‌ سازی هستند. بازی ها اغلب به صورت کارتریج یا سی دی بر روی دستگاه قابل اجرا هستند. کنسول‌ های امروزی شباهت بیشتری به رایانه های خانگی دارند و بسیاری از بازی ها روی کنسول ها و کامپیوترهای شخصی قابل اجراست. همچنین کنسول‌ های مدرن امروزی می‌ توانند جایگزینی برای پخش‌ کننده‌های رسانه با قابلیت پخش فیلم و موسیقی باشند.

کنسول‌ های بازی اغلب در یک چرخه 5 تا 7 ساله به نام نسل بفروش می‌ رسند و کنسول‌ هایی که با قابلیت‌ های فنی مشابه ساخته می‌ شوند یا در همان دوره زمانی ساخته میشوند به یک نسل تقسیم می‌ شوند. سازندگان اکثر کنسول ها را با قیمت های پایین و گاهی با ضرر می فروشند ، درحالیکه در درجه اول از هزینه های مجوز برای هر بازی فروخته شده سود می برند. منسوخ شدن برنامه ریزی شده کنسولها و بازی ها، مشتریان را به سمت خرید نسل بعدی کنسول می کشاند. درحالیکه تولیدکنندگان زیادی در تاریخ بازار کنسول‌ها آمده و رفته‌اند ، همیشه دو یا سه پرچم دار برتر در بازار وجود داشته‌اند.

بازار فعلی کنسول بازی توسط شرکت سونی (با نام تجاری پلی‌استیشن) ، شرکت مایکروسافت (با نام تجاری ایکس‌باکس) رهبری می‌شود. همچنین نینتندو در حال حاضر کنسول سوییچ سبک وزن را تولید می کند. توسعه دهندگان کنسول های قبلی عبارتند از Sega، Atari، Coleco، Mattel، NEC، SNK، Fujitsu و 3D0 .

مقاله پیشنهادی : راهنمای خرید بهترین کنسول بازی 2023

کنسول بازی چیست کنسول پلی استیشن

تاریخچه کنسول های بازی

اولین کنسول های بازی در اوایل دهه 1970 تولید و روانه بازار شدند. رالف اچ بائر در 1966 مفهوم اجرای بازیهای ساده و نقطه ای را روی صفحه تلویزیون ابداع نمود که بعدها پایه و اساس Magnavox Odyssey در 1972 شد. Allan Alcorn در Atari، اولین بازی آرکید موفق را بنام Pong توسعه دادند و به دنبال توسعه آن بصورت نسخه خانگی بودند که در 1975 منتشر شد. اولین کنسولها صرفا قادر به اجرای تعداد بسیار محدودی از بازیهای ساخته شده بودند. سخت افزار کنسولهای قابل برنامه ریزی با کارتریج های ROM قابل تعویض با Fairchild Channel F در 1976 معرفی شدند، اگرچه با Atari 2600 که در سال 1977 منتشر شد محبوبیت یافتند.

کنسول های دستی از پیشرفتهای فناوری در بازیهای الکترونیکی دستی بوجود آمدند زیرا از منطق مکانیکی به منطق الکترونیکی/دیجیتال تغییر مکان دادند و از نشانگرهای دیود ساطع نور (LED) به صفحه ‌نمایشهای کریستال مایع (LCD) که شباهت بیشتری به صفحه ‌های ویدیویی داشتند ، رفتند. نمونه های اولیه عبارتند از Microvision در سال 1979 و Game & Watch در سال 1980 و این مفهوم به طور کامل توسط Game Boy در سال 1989 محقق شد.

هر دو کنسول خانگی و دستی بدنبال تغییرات جهانی در فناوری پیشرفته تر شده اند. این تغییرات تکنولوژیکی شامل بهبود تولید تراشه های الکترونیکی و کامپیوتری جهت افزایش توان محاسباتی با هزینه و اندازه کمتر، معرفی گرافیک های سه بعدی و پردازنده های گرافیکی مبتنی بر سخت افزار برای رندر بلا درنگ، ارتباطات دیجیتال مانند اینترنت ، شبکه های بی سیم و بلوتوث ، فرمت های رسانه ای بزرگتر و متراکم تر و همچنین توزیع دیجیتال است. با پیروی از همان نوع پیشرفت قانون مور ، کنسول های خانگی به نسلها گروه بندی میشوند. هرکدام تقریباً پنج سال طول می کشد و کنسول های هر نسل دارای مشخصات و ویژگی های مشابهی هستند.

پیشنهاد می کنیم مقاله 5 دلیل برای انتخاب کنسول بازی به جای رایانه را مطالعه کنید . 

کنسول بازی چیست قیمت کنسول پلی استیشن

کلام آخر

در این مقاله با موضوع کنسول بازی چیست با تاریخچه کنسول های بازی آشنا شدیم . برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع کنسول های بازی ، بهترین کنسول های بازی و سایر اطلاعات در زمینه کنسول های بازی و لوازم گیمینگ می توانید به بخش مقالات سایت ما مراجعه کنید و با انواعی از موضوعات مربوط به کنسول های بازی آشنا شوید. فروشگاه دیجی گیم کنسول عرضه کننده بهترین کنسول های بازی از نسل های گذشته تاکنون.

فروشگاه دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول بازی

در فروشگاه دیجی گیم کنسول انواعی از کنسول بازی اعم از پلی استیشن ، ایکس باکس و نینتندو عرضه می شود. همچنین لوازم جانبی از قبیل انواع کنترلر ، کاور دسته و کیف ، هدفون و هدست ، انواع بازی برای کنسول های گوناگون و … در این فروشگاه موجود می باشد . خرید به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است . اگر قصد تعویض کنسول بازی خود را دارید می توانید در طرح تعویض کنسول کارکرده با نو در این فروشگاه صاحب کنسول به روز و نو شوید . کافیست با کارشناسان ما در دیجی گیم کنسول تماس بگیرید .

در اینستاگرام ما را دنبال کنید .

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید