مقالات

انواع سبک های بازیهای ویدیویی دیجی گیم کنسول

آشنایی با انواع سبک های بازیهای ویدیویی و اصطلاحات مربوط به آنها

بازی هایی ویدیویی همچون کتابها و فیلم های سینمایی دارای سبک های مختلفی هستند. شما بعنوان یک کاربر با شناخت انواع سبک های بازیهای ویدیویی می توانید با توجه به علاقه شخصی خود نسبت به انتخاب بهترین بازی ها اقدام کنید. سبکهای گوناگون بازیهای ویدیویی را برطبق نوع گیم پلی آن دسته بندی می نمایند و اینکه یک بازی ویدیویی چه سبکی داشته باشد به چالش های آن بستگی دارد. در ادامه با فروشگاه دیجی گیم کنسول عرضه کننده انواع کنسول بازی، لوازم جانبی و بازی های ویدیویی همراه باشید تا بیشتر با انواع سبک های بازیهای ویدیویی آشنا شوید.

انواع سبک های بازیهای ویدیویی

سبک های بازی های ویدیویی به انواع گوناگونی تقسیم می شوند که هر کدام از بازی ها در یکی از این دسته بندی ها می گنجند. این سبک ها عبارتند از:

سبک اکشن

این سبک از مهمترین انواع سبک های بازیهای ویدیویی است که شامل چند زیر دسته است. در بازیهای اکشن تاکید روی چالشهای فیزیکی و نشان دادن عکس العمل به موقع و درست است. بازیهای اکشن به زیردسته های زیر تقسیم می شوند :

  • بازی های پلتفورمی: مثل بازی سوپرماریو
  • بازی های مبارزه ای : مثل بازی مورتال کمبت
  • بازی های تیراندازی : مثل بازی کال آف دیوتی
  • بازی های ریتمیک : مثل بازی گیتار هیرو و جاست دنس
  • بازی های بقا : مثل بازی فورتنایت و پابجی

مقاله پیشنهادی : بازی های پرطرفدار کنسول های بازی

انواع سبک های بازیهای ویدیویی کال آف دیوتی

سبک ماجراجویی

سبک ماجراجویی که یکی دیگر از انواع سبک های بازیهای ویدیویی است برخلاف سبک اکشن نیازی به عکس العمل سریع ندارد و کاربر باید به حل پازلهای مختلف در بازی بپردازد. این پازلها می توانند گرافیکی یا نوشتاری باشند و نیازی به عکس العمل سریع و استرس بالا ندارند.

سبک اکشن- ماجراجویی

این سبک تلفیق دو سبک ماجراجویی و اکشن است که علاوه بر نبرد و تیراندازی باید معماهای بازی هم حل شوند. در این بازیها نیاز به جمع کردن اسلحه و وسایل مختلف برای حل مسائل مختلف است. سری بازی های آنچارتد و رزیدنت اویل در این سبک گنجانده می شوند.

سبک شبیه سازی

سبک این بازیها بصورت شبیه سازی شغلی خاص و یا کل زندگی است. در این بازیها مثلا شما در نقش یک کشاورز یا یک راننده قطار هستید که کارهای آن شغل را انجام می دهید. این بازیها حرکات سخت و سریعی نیاز ندارد و برای افرادی که اهل نظم و برنامه ریزی هستند بسیار لذت بخش است. سری بازیهای سیمز در سبک شبیه سازی قرار دارند.

انواع سبک های بازیهای ویدیویی خرید بازیهای ویدیویی

سبک نقش آفرینی

در این سبک که به آن RPG هم می گویند هر کاربر کنترل یکی از شخصیت ها را دارد و باید طی ماموریتها و مبارزات گوناگون شخصیتش را پیشرفت دهد و مهارتهایی کسب کند. دنیای این نوع بازی بسیار بزرگ است و زمان تمام کردن آن نیز خیلی زیاد است و شاید حتی پایان ناپذیر و بی انتها باشد. سری بازیهای Witcher (جادوگر) و فاینال فانتزی در این دسته قرار دارند.

سبک ورزشی

یکی از انواع سبک های بازیهای ویدیویی که بسیار پرطرفدار است سبک ورزشی است. در این سبک یک ورزش خاص نظیر فوتبال شبیه سازی می شود. شما می توانید با بازیکنی دیگر و یا هوش مصنوعی به رقابت و مبارزه بپردازید. مسابقات ماشین ، FIFA و PES از این دسته از بازیها هستند. در بازیهایی مثل WWE و UFC که مسابقه ورزشی مبارزه ای هستند تلفیق این سبک با سبک مبارزه ای اند.

انواع سبک های بازیهای ویدیویی بازی فیفا

سبک استراتژی

در بازی های سبک استراتژی تاکید و تمرکز روی مدیریت و برنامه ریزی برای پیروز شدن است. در این بازیها شما بعنوان کاربر کنترل نیروها و یا کل یک کشور را به عهده دارید و بازی از بالا است. مثلا در بازی دفاع از برج با ساخت و سازهای درست از پیشروی نیروی دشمن پیشگیری می کنید. سری بازیهای Civilization (تمدن) در این دسته قرار می گیرند.

کلام آخر

در این مقاله با انواع سبک های بازیهای ویدیویی آشنا شدیم. شما می توانید انواع بازیهای ویدیویی را از فروشگاه دیجی گیم کنسول تهیه کنید. دیجی گیم کنسول یکی از معتبرترین فروشگاههای عرضه بازیهای ویدیویی در شهر تهران است که به سرتاسر کشور ارسال محصول دارند. کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین بازی های PS5 که نباید از دست داد را مطالعه کنید. 

انواع سبک های بازیهای ویدیویی انواع بازی ارزان قیمت

فروشگاه دیجی گیم کنسول

فروشگاه دیجی گیم کنسول بزرگترین عرضه کننده انواع کنسول های خانگی از قبیل پلی استیشن ، ایکس باکس و نینتندو به صورت عمده و جزئی ، نو و کارکرده و فروش حضوری و آنلاین می باشد . کارشناسان مجموعه بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در مورد خرید انواع کنسول ، لوازم جانبی و بازی می باشند .

علاوه بر کنسول انواعی از بازی ها ، لوازم جانبی از قبیل هدست و هدفون ، اسپیکر ، کاور و کیف حمل کنسول و … توسط این فروشگاه ارائه می شود . از همه مهمتر شما می توانید در طرح تعویض کنسول کارکرده و کهنه با نو و آکبند شرکت کنید و صاحب یک کنسول بازی نو و ترتمیز شود .

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید